חברת Gstat, המתמחה בפיתוח ויישום פתרונות אנליטיים ועסקיים לניהול סיכונים ושיווק ממוקד לקוח, משיקה פתרון חדש – CSA (Customers Segmentation Analyzer), המשמש לפילוח עסקי של לקוחות הארגון.
ה-CSA מאפשר לארגון להגדיר פלחים ומיקרו-פלחים, עסקיים ושיווקיים, תוך כדי התיחסות לכלל לקוחות הארגון. הפתרון מאפשר ללקוחות להגדיר את מאפייני הסגמנטים מראש וכך לאפשר לתהליך הפילוח להתבצע באופן אוטומטי או לפי דרישה, ללא צורך בתפעול או בקידוד נוסף. יכולת זו מקצרת משמעותית את תהליך פיתוח המודלים והפילוח בפועל של לקוחות הארגון, ממספר חודשים למספר ימים.
המודלים המוגדרים במערכת כפרטמרים לסגמנטציה יכולים להתבסס על משתנים דמוגרפיים, משתנים כמותיים ומשתנים נוספים, כגון ערך נוכחי או עתידי של לקוח – LTV (Life Time Value). כן מאפשרת המערכת לייצר משתנים חדשים לפילוח, המחושבים על סמך נתונים קיימים (למשל, הוצאות חלקי הכנסות) באופן מיידי, וללא צורך בפיתוח נוסף. בנוסף, מאפשרת המערכת הפעלת מנגנוני יציבות לפילוח, באמצעותם ניתן להגדיר תקופת המתנה בין מעבר של לקוח מפלח אחד לאחר.
עוד מאופינת המערכת ביכולתה לשלב שיקולים עסקיים בפילוח הסטטיסטי; המערכת מאפשרת לקבוע ספים ופרמטרים לפילוח על סמך שיקולים שונים, כגון צורך עיקרי של לקוח, שווי לקוח נוכחי ועתידי, מצב משפחתי ו-SOW (Share of Wallet). יתרון זה מאפשר עדכון מהיר של הפילוח, והתאמתו לסביבה העסקית המשתנה בזמן אמת.
לדברי הגר פרץ-דיין, מנהלת אגף G-Marketing ב-Gstat: "אם הגישה הרווחת בעבר הייתה להישען על יסודות סטטיסטיים בלבד לפילוח ולהסקת תובנות עסקיות, הרי שניסיונה הרב של Gstat הביא אותה לפתח את מערכת ה-CSA מתוך הבנה שלמצב ההפוך, בו הסגמנטציה מבוצעת על סמך תובנות עסקיות הנתמכות בנתונים סטאטיסטיים, יש ערך עסקי רב יותר עבור הארגון. מדובר על שוני מהותי בגישת הפילוח, אשר מעניק לארגון תמונה מלאה על הלקוחות בטווח הקצר והארוך, ומאפשר לו לבצע תחקור של הפלחים על סמך מאפיינים והתפלגויות, להבין אותם ולקבל החלטות עסקיות תוך כדי תהליך הסגמנטציה".
אודות GSTAT
GSTAT הנה החברה המובילה בתחום ה-Data Scientist ומומחים בתחום השיווק ממוקד לקוח וניהול סיכונים. החברה מספקת פתרונות עסקיים וטכנולוגיים תוך כדי מתן יתרון עסקי אמיתי ללקוחותיה באמצעות מערכות קבלת החלטות מתוחכמות המבוססות על נתוני הארגון.
החברה מתמחה בפיתוח ויישום פתרונות כריית מידע (Data Mining) ומספקת ללקוחותיה פתרון עסקי כולל תוך מתן מענה כולל להיבטים אנליטיים, מחשובים ותפעוליים. מבין תחומי העיסוק העקריים של החברה : אינטגרציה ויישום מערכות אנליטיות, שיווק ממוקד לקוח, ניהול סיכוני אשראי לרבות יישום הוראת בזל II וסולבנסי II.
GSTAT מציעה ללקוחותיה חבילת פתרונות תוכנה אנליטיים חדשניים – GSOFT – פרי פיתוח מקורי שלה. פתרונות GSOFT מקנים ללקוחותיה את היכולת להגיב להתרחשויות עסקיות מכריעות, באמצעות תהליכי Data Mining ופיתוח מודלים אוטומטיים. כמו כן, החברה מייצגת את מוצרי UNICA מבית IBM, המובילים בעולם בתחום של שיווק ממוקד.
GSTAT הוקמה בשנת 1998 ומעסיקה למעלה מ-170 מומחי כריית מידע המלווים כארבעים ארגונים מובילים בארץ בתחום הפיננסים, הטלקום, הקימעונאות והבריאות, ביישום מערכות אנליטיות ועסקיות מתקדמות.